Två dagar med allt kring företagets telefoni

Utbildning i Telefoniansvar

På en dag går vi igenom det viktigaste du behöver veta kring telefoni i din roll ansvarig för telefonväxeln eller receptionen. Vi går igenom de krav som ställs och hur telefonin påverkar företagets ansikte utåt.

Ja, jag vill veta mer om utbildningen

Utbildning i telefoniansvar

Ansvarig för telekom eller telefonin på företaget? Vår utbildning  i Telefoniansvar lotsar dig igenom vad det innebär. Du får koll på hur telefonin hänger ihop med företagets övriga system och applikationer.

Du får konkreta tips och på köpet möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra i samma situation.

Snabb överblick

Om du är ny i rollen som telefoniansvarig får du här utbildningen som ger dig en snabb introduktion av ditt uppdrag.

På 1 dag får du ta del av praktiska tips du direkt kan omsätta i din vardag och på köpet får du ta del av vår mångåriga erfarenhet av både lyckade projekt som misslyckade projekt.

Varför ska jag gå utbildningen?

Om du är ny i rollen kan det vara svårt att ha överblicken och se helheten. Du ska ansvara för teknik, ekonomi, upphandlingar, service och att hålla kunder och kollegor nöjda.

På många företag och organisationer så har den traditionella rollen som ”teleansvarig” försvunnit. Ansvaret för telefonin är många gånger uppdelat mellan olika delar inom företaget och ibland är olika delar utlagda på underleverantörer eller outsourcat.

Telefonin används av flera olika delar av bolaget och det kan vara svårt att se helheten eller ha förståelse för varandras olika ansvarsområden.Vilka krav som ställs för att det ska fungera för hela företaget eller organisationen. Genom att ha en förståelse för varandras behov och utmaningar kan samarbetet fungera bättre.

Innehåll:

  • Hur telefoni som funktion fungerar
  • Samband teknik-ekonomi-service
  • Behov och utmaningar för Kontaktcenter, Call Center och telefonistfunktionen
  • Kriskommunikation
  • Kundupplevelse (Customer Experience)
  • Leverantörsstyrning
  • Användarinformation och utbildning
  • Kravställning och upphandling
  • Projektplanering inför implementation
  • Praktiska exempel från din vardag

Erfarenhetsutbyte

Vi lägger stor vikt vid erfarenhetsutbyte och att det finns tid för att lära känna de andra kursdeltagarna.

Utbildning teleansvar

Målgrupp

Vår utbildning i teleansvar vänder sig i första hand till dig som har ansvaret för receptionen eller telefonväxeln på företaget. Utbildningen är bra oavsett om du är ny på jobbet, vill bredda dina kunskaper och utvecklas i din roll eller bara träffa kollegor.

Längd

Kursen är under 1 dag 09:30-16:30

Antal deltagare

Minst 5 och max 10 personer per grupp

Aktuella datum för öppen utbildning

Vi har idag ingen inplanerad öppen utbildning. Kontakta oss för mer information.

Andra alternativ

Utbildningen kan också genomföras som en företagsanpassad utbildning, Antingen digitalt, på plats hos er eller hos oss i våra lokaler i centrala Stockholm.

Kursavgift

4 850 SEK (exklusive moms). I kursavgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.

Kursansvarig

Alf Kjeller

Alf Kjeller har över 30 års erfarenhet av att arbeta med telefoni och Kontaktcenter. Han har arbetat som ansvarig för telefoni både i offentlig förvaltning och i privata företag. Alf arbetar som telekonsult, projektledare, utbildare och föreläsare i bolaget AKZ Projekt samt med webbkommunikation i bolaget AKX creative. Alf är också partnerkonsult till olika konsulbolag.