Krishantering på Nolldistans

Jerry Nilsson talar kring krishantering på Nolldistans 22 november

Krishantering i Contact Center

På Nolldistans den 22 november kommer en av våra medarbetare, Jerry Nilsson, att vara talare i ett av sina favoritämnen – Krishantering i Contact Center.

Under sina många år som anställd traffic manager och nu som konsult i sitt bolag, Call Center Management, har Jerry stor erfarenhet av Contact Centrets alla olika utmaningar. Han kommer prata om de lärdomar, tankar och idéer om Contact Center och krishantering som han samlat på sig genom åren.

Hur hanterar du ett trafikstopp?

Ett felutskick till massor av kunder, en stor olycka eller en allvarlig IT-incident. Oavsett orsak så innebär stora eller allvarliga händelser att ditt Contact Center kan drabbas av ett trafikstopp.

En trafiktopp som brukar bli en stor utmaning för ledarskapet, personalen och tekniken. Så oavsett om du är en extern kundservice, intern service desk eller en växel så finns ett antal saker som du bör ha med dig och kan ha tänkt på.

Utifrån några exempel och scenario bjuder passet på ett antal inspel och lärdomar som du kan ta med hem till din egen verksamhet. Det hjälpa dig att vara bra förberedd när den alldeles för stora trafiktoppen kommer.

Intresserad?

Om du vill veta mer om krishantering eller hur du kan utveckla din krishantering så hör av dig till oss på teleutbildningar.se. Vi, Alf Kjeller och Jerry Nilsson, delar gärna med oss av våra samlade kunskaper och erfarenheter som vi samlat på oss genom åren. Vi håller både öppna utbildningar, företagsanpassade utbildningar och föredrag.

Om Nolldistans

Nolldistans är mötesplatsen för dig som arbetar med digitala arbetsplatser. Konferensen nu den 22 november 2017 kommer helt och hållet att handla om hur framtidens kundkontakter sköts på bästa sätt. Detta både i teorin och i praktiken. Du får veta vilken teknik som finns tillgänglig idag och vilken som kommer de närmaste åren. Oavsett om det gäller att prata, chatta eller låta en artificiell intelligens ta över samtalet.

På konferensen får du dessutom en bra möjlighet att lyssna på case från företag som lyckats med kundkontakten. Och chansen att nätverka med dina branschkollegor.

Nolldistans hålls två gånger om året. Biljetter och hela programmet finns på Nolldistans webbplats.